Endre IF utvecklar organisationen inför säsongen 2018/2019

6 juni 2018 09:00
Förening

Endre IF utvecklar nu sin organisation ytterligare och Pia Tillaeus Karlström anställs som ansvarig för föreningens kansli. Pia är ett välkänt ansikte och har ett långt förflutet inom idrotten och föreningslivet på Gotland. Under årets Idrottsgala tilldelades hon förtjänstfullt SISU-priset som går till den förening eller person som gjort särskilt betydelsefull insats för utbildningen inom idrotten. Pia tillträder i sin nya roll den 1 september och kommer närmast ifrån en tjänst som ekonomiassistent på PayEx Sverige AB.

Kommentar Pia Tillaeus Karlström: Jag är så glad att jag har fått möjligheten att jobba med Endre IF som anställd. Endre IF har en imponerande bredd från barn- och ungdom till elit och det ska bli fantastiskt spännande och utmanande att vara med på föreningens resa framåt. Jag hoppas att jag ska kunna bidra med att stötta utvecklingen samt vara en kugge i samspelet mellan styrelse och kommittéer. Jag har själv en lång spelarkarriär inom volleyboll och basket samt flera års erfarenhet från styrelsearbete främst i VIF Gute Handbollsklubb och tror att detta gör att jag har bra förståelse och kunnande för föreningens organisation och betydelsen av ett fungerande kansli. Jag ser fram emot en spännande höst!

Kommentar Carin Sjöberg, ordförande Endre IF: Vi fortsätter att utveckla Endre IF och bygger för framtiden. Rekryteringen av Pia är en viktig del i vårt lagbygge och vi ser fram emot att få arbeta tillsammans med en så meriterad föreningspersonlighet inom den gotländska idrotten.