29 Dec 1 match
Idag 1 match

Landslagskaptenen Karen Farnes förlänger med Endre IF

2 mars 2018 08:00

Endre IF och sportkommittén är oerhört glada att kunna meddela att kulturbäraren och norska landslagskaptenen Karen Farnes har bestämt sig för att fortsätta sin elitsatsning i Endre IF. 28-åringen har varit Endre IF trogen under lång tid och gör just nu sin femte säsong med klubben. Karen Farens har skrivit på ett kontrakt som sträcker sig fram till 2019.

Karen Farnes: Jag förlänger med Endre IF för att jag är fixerad vid tanken att vinna ett SM-guld med klubben. Jag vill ge mig själv ytterligare en chans att nå det målet och få uppleva det under min karriär. Med alla mjuka handleder och fina lirare som har hittills har förlängt med Endre IF så känner jag att det även behövs lite spelare som täcker skott, springer i oändlighet och gärna står längst fram när vi ska bege oss ut i krig. Jag känner dessutom att så länge mina handleder blir mjukare och mjukare för varje dag som går så finns glädjen och möjligheten att fortfarande utvecklas hos Endre IF.

Kommentar Jonas Åström, Sportkommittén: Att få ha Karen i laget ännu en säsong känns väldigt bra. Hon är en spelare som alltid går ut och visar vägen och har en förmåga att växa i de riktigt tuffa matcherna. Hon är en kulturbärare i klubben och en klok spelare som tar täten och visar en föredömlig inställning till sin elitsatsning. En viktig kugge som alltid, oavsett vad går all-in i det hon tar för sig. De senaste säsongerna har hon växt in i en roll som är få förunnat att ha i ett lag, med sin grymma fysik och arbetskapacitet gör hon sina medspelare ännu bättre och livet surt för många motståndare. Sportkommittén ser fram emot ännu en säsong med Karen i truppen.

Fakta Karen Farnes Ålder: 28 år Moderklubb: SK Freidig från Trondheim Säsonger i Endre IF: Gör nu sin femte säsong Matcher med Endre IF: 137 matcher Poäng i Endre IF: 50 poäng (25 + 25) Landskamper med Norge:66 st för A-landslaget och 5 st U19 (2 A-landskamper till och Karen är meste landslagsspelare i Norge på damsidan)