IKSU

Segersviten bruten av IKSU

22 oktober 2017 19:27

Sju raka segrar, så lång blev segersviten för Endre IF. Svenska mästarna IKSU satte stopp för den genom att vinna med 3 - 6 inför 1022 åskådare i ICA Maxi Arena.

IKSU inledde matchen med att hålla ett mycket högt bolltempo och Endre fick mest ägna sig åt försvarsspel och en och annan kontring. Efter 9.07 tog bortalaget ledningen och de utökade den sedan till 2- 0 efter 11.08. IKSU ägde resten av perioden också, men bra försvarsspel från Endre gjorde att det inte blev fler mål.

I den andra perioden kom Endre ut med riktigt bra energi och krigade enormt. De låg nära IKSU-spelarna som inte alls kunde ha lika stort bollinnehav som i den första perioden. Efter 11.54 reducerade Sara Steen till 1 – 2 efter en tilltrasslad situation och knappt fyra minuter senare kvitterade Karen Farnes, snyggt framspelad av Alva Olofsson. IKSU tog dock, återigen, ledningen genom mål i powerplay i slutet av perioden. Det var en bra period av Endre, som vann den med 2 -1 och hade fler skott på mål än IKSU.

Inledningen av den tredje perioden var ett ställningskrig, men då IKSU drabbades av en utvisning så kunde Linnea Wallgren kvittera till 3 - 3, vackert framspelad av Elin Gabrielsson. IKSU svarade dock per omgående och gjorde två mål inom en minut. I slutet av matchen rakade de också in 3 – 6 i öppen kasse.

IKSU var det något bättre laget, men Endre visade, återigen, att laget aldrig viker ned sig och att komma tillbaka från underlägen tyder på god mental styrka. Publiksiffran var fin, 1022 personer fanns på plats i ICA Maxi Arena och vi hoppas att alla återvänder söndag den 12 november då nästa topplag, KAIS Mora, kommer på besök.

**Slutresultat: 3 – 6 (0 – 2, 2 – 1, 1 – 3)

Mål Endre: Sara Steen, Karen Farnes, Linnéa Wallgren Mål IKSU: Sofia Joelsson 3, Frida Norström, Emelie Wibron, Cornelia Fjellstedt

Skott på mål: 15 – 26

Utvisningar: Endre 1 x 2, IKSU 2 x 2