29 Dec 1 match
Idag 1 match

Inför match: IKSU hemma

24 november 2018 10:38

På söndagen väntar säsongens klart tuffaste utmaning för Endre IF, när IKSU från Umeå, serieledarna, besöker Visby och ICA Maxi Arena.

IKSU har haft en kanonstart på denna säsong, och har full pott, 27 poäng på 9 matcher, och har spelat riktigt övertygande. Framförallt är det deras offensiv som imponerar. Hittils har laget gjort 100 mål denna säsong - ett snitt som är över 11 gjorda mål per spelad match.

IKSU tappade ett gäng spelare inför denna säsong, som Johanna Hultgren (nu Mora) och trion Iza Rydfjäll, Emelie Frisk och Frida Norström, som alla tre avslutade sina innebandykarriärer. Men det var inte bara förluster, utan man fyllde även på truppen, framförallt med de finska tvillingsystrarna Veera och Oona Kauppi - två landslagsstjärnor som tidigare spelade för Kovee i Finska ligan. Veera Kauppi blev utsedd till världens bästa spelare förra säsongen. Just nu har IKSU 3 spelare topp 4 i poängligan, där kaptenen Emelie Wibron leder inför helgens matcher.

För Endre är den stora nyheten inför denna match att Elin Gabrielsson är tillbaka från skada. Matchen på söndag blir hennes första denna säsong. En spelskicklig back som var viktig för laget förra säsongen och som blir en bra förstärkning för truppen på söndag. Vill du läsa mer om den nyheten kan du trycka här!

Den spelare i Endre som är i bäst form, om vi tittar till statistiken, är nog Ellen Bäckstedt - hon har gjort poäng i 5 raka matcher, och gjort 11 poäng på dessa. Senaste 3 matcherna har hon gjort 6 mål. Imponerande siffror, speciellt eftersom att detta är hennes debutsäsong i SSL.

Erika Nilsson missade senaste matchen med en sjukdom, men är tillbaka imorgon. Laguppställningen publiceras en timme innan match på våra sociala medier.

Här är Endre IFs trupp till matchen imorgon:

Målvakter:

#1 Sophia Lundmark

#94 Thea Ekholt

Utespelare:

#6 Karen Farnes

#7 Terese Ahlqvist

#9 Linnea Wallgren

#10 Stephanie Boberg

#12 Ellen Bäckstedt

#13 Anna Moberg

#20 Anna Karlsson

#27 Sara Steen, lagkapten

#29 Isabella Ström

#34 Clara Gottberg

#44 Milla Nordlund

#53 Elin Roos

#59 Stina Ander

#71 Maja Liljeroth

#78 Moa Svanström

#89 Elin Gabrielsson

Här köper du biljetter till matchen!