29 Dec 1 match
Idag 1 match
Warberg
WIC

Seger i målrik match mot Warberg

20 oktober 2018 17:38

Endre tog tre poäng och gjorde hela tio mål borta mot Warberg. Matchen avgjordes i den andra perioden, som Endre vann med 5 – 1.

Den första perioden inleddes med att Sara Steen gjorde mål efter 37 sekunder framspelad av Milla Nordlund. Radarparet som stod för sex av sju mål i förra matchen inledde alltså på samma vis borta mot Warberg. Annars var den första rundan tät. Endre var ett steg före målmässigt mest hela perioden som slutade 3 – 4. I spel 5 mot 4 kom efter 14.30, Maja Liljeroth stod för det - hennes andra mål denna säsongen, och bägge har gjorts i den spelformen.

I den andra perioden var det proppen ur för Endre som skapade många målchanser och gjorde hela fem mål. Två av målen stod Ellen Bäckstedt för, hennes första i SSL - fler lär följa. I slutet av perioden drabbades Endre av två utvisningar, men lyckades reda ut det utan att Warberg kunde skapa några speciellt farliga lägen.

I den sista perioden spelade Endre mer eller mindre av matchen. Warberg närmade sig lite genom att reducera två gånger om. Stephanie Boberg stängde dock, definitivt, igen den när hon gjorde 6 – 10 med knappt tre minuter kvar.

Warberg IC – Endre IF

Målskyttar Endre: Steen 3, Bäckstedt 2, Nordlund 2, Ander, Boberg, Liljeroth