Frida Eriksson klar för Endre IF

21 september 2017 10:23

Backen Frida Eriksson, ursprungligen från Sandviken, har tidigare spelat i SSL med IBF Falun och FBC Uppsala (nu IK Sirius FBC). Senast kommer hon från en säsong i Zug United i den Schweizisk högstaligan. Frida vänder nu hem till Sverige igen och valet föll då på Gotland och Endre IF.

Frida har tydliga mål med sitt innebandyspelande och hoppas nu kunna utvecklas yterliggare och bli en allt mer komplett spelare. Att dessutom kunna nosa upp ett SM-guld står absolut överst på listan för 22-åringen. Efter ett besök på Gotland för en tid sedan, där Frida bland annat deltog i lagets kick-off, har hon nu bestämt sig för att spela med Endre IF nästa säsong.

– Det har känts jättebra på ön, jag blev välkomnad på ett väldigt bra sätt och det känns redan som att jag har kommit in bra i gruppen. Laget har en väldigt bra lagsammanhållning och jag ser verkligen fram emot att få genomföra säsongen med tillsammans med dem.

Vad är dina intryck av Endre IF så här långt?

– Mina intryck är att det är en väldigt seriös men jordnära klubb med bra förutsättningar till att utvecklas. Laget är ett härligt gäng med stora målsättningar. Du spelade förra säsongen i schweziska högstaligan och lämnade Svenska Superligan.

Hur har förra säsongen varit?

– Den gångna säsongen i Schweiz har varit lite annorlunda men väldigt lärorik, jag har fått tagit en helt annan roll i laget och fått provat på en annan slags innebandy. Jag kommer komma hem med massa av erfarenheter och nya kunskaper.

Nu är du tillbaka i SSL och kommer att representera Endre IF under minst en säsong. Vad är dina förväntningar?

– Mina förväntningar är att vi ska spela en rolig innebandy och fortsätta utvecklas som lag. Man vill alltid bli utvecklas och därför förväntar jag mig att vi kommer göra allt som står i vår makt för att vara ännu bättre än den förra säsongen.

Avslutningsvis, vad kan Endrefansen förvänta sig av dig under den kommande säsongen?

– Jag kommer bidra med ljuvlig sång i omklädningsrummet och den gotländska publiken kan förvänta sig en hårt jobbande back som gillar att bjuda på någon ride då och då. Resten får ni ta er till ICA Maxi Arena för att se, avslutar Frida.