Tom Iversjö lämnar uppdraget som huvudtränare efter säsongen

26 mars 2019 11:15

Tom Iversjö återvände till Endre IF i December när han tog över ansvaret som huvudtränare för A-laget i SSL. Det är nu klart att det inte blir en fortsättning som tränare efter denna säsong.

Jonas Åström i Endre IFs sportkommitté säger följande om Tom Iversjö:

"Det är tråkigt att Tom inte kan köra vidare nästa säsong eftersom vi är väldigt nöjda med det arbete han har gjort. Beskedet kom inte som en överraskning eftersom vi kände till förutsättningarna när Tom tog över som huvudtränare. Vi har haft en dialog kring framtiden under säsongen eftersom ambitionen var att hitta en långsiktig lösning. Detta visade sig inte vara möjligt så nu jobbar vi vidare utifrån det. Sportkommittén kommer därmed påbörja arbetet med att hitta en ny huvudtränare till säsongen 2019/2020."

Endre IF riktar ett stort tack till Tom Iversjö för hans insatser under säsongen.