Olivia Ruthström avslutar karriären

16 april 2018 09:00

Olivia Ruthström är Endre IF personifierad och har vandrat hela vägen från våra ungdomsled upp till A-laget och där vuxit till en nyckelspelare. Under de senaste säsongerna har Olivia varit A-lagets kapten och har även flera landskamper på sin meritlista. Olivia väljer nu, efter åtta fina säsonger i SSL med Endre IF, att lägga klubban på hyllan.

**Olivia Ruthström: ** Det både är och har varit väldigt tufft att ta beslutet att lägga av. Innebandyn har varit en stor del av mitt liv under många år och det kommer bli en stor omställning för mig. Just nu känner jag tyvärr att jag inte har engagemanget, energin eller glöden som krävs för att jag ska kunna prestera en hel säsong till på elitnivå, och jag hade inte gjort mig själv eller laget rättvisa genom att fortsätta. Beslutet känns rätt men väldigt vemodigt och sorgligt, jag kommer sakna att få tillhöra ett lag.

Jonas Åström, Sportkommittén: Olivia har varit en ledande spelare under många säsonger och kommer givetvis lämna ett enormt tomrum efter sig. Vi är väldigt stolta över Olivia, som gått hela vägen från våra egna ungdomsled till att ta över kaptensbindeln i vårt representationslag. Olivia har alltid varit klubben trogen och har visat ett stort Endrehjärta under en lång tid. Hon är en förebild för många, både yngre och äldre spelare i Endre IF, genom sitt sätt att spela, men också i hur man uppträder på sidan av planen. Vi önskar Olivia stort lycka till i framtiden och tackar för den fina insats hon gjort i Endre IF.

Fakta Olivia Ruthström

Ålder: 26 år Moderklubb:

Endre IF

Säsonger i SSL:8

Matcher i SSL: 223

Poäng i SSL: 63 (16 mål, 47 assist)

Landskamper: 8 (1+4)